Achiziţii autobuze şi troleibuze: Aleşii locali, puşi în temă de directorul Urbis

Directorul societăţii Urbis Baia Mare, Puiu Daniel a fost nevoit în ultima şedinţă de Consiliu Local Baia Mare să dea o serie de explicaţii în faţa aleşilor locali cu privire la paşii pe care societatea pe care o conduce îi face pentru a cumpăra acele 8 troleibuze şi 20 de autobuze. Acestea ar urma să circule pe străzile din Baia Mare abia din primăvara anului viitor. Asta dacă toate merg ca unse.

„Pentru a stabili cerinţele caietului de sarcini şi a documentaţiei de atribuire, dar şi pentru a face o estimare a valorii investiţiei în conformitate cu cerinţele legale, societatea va iniţia cereri de ofertă pentru toţi potenţialii ofertanţi cunoscuţi, atât producători cât şi concesionari. Estimăm ca până la data de 12 decembrie să obţinem din partea tuturor celor interesaţi ofertele de preţ şi de specificaţii tehnice.

Asta tocmai pentru a asigura acea transparenţă de care s-a vorbit şi pentru care am fost acuzaţi la prima licitaţie. În aceste cereri de ofertă vom menţiona cerinţele tehnice minimale, împreună cu cerinţele privind garanţia”, a explicat Puiu Daniel.

În cererile de ofertă se vor menţiona mentenanţa în perioada de garanţie, consumabilele, şcolarizarea personalului, disponibilitatea de a organiza, dota şi de a menţine un sediu service la sediul societăţii Urbis, respectiv disponibilitatea de a livra scule speciale şi aparat de diagnosticare.

Motivaţia acestor cereri de ofertă şi a eventualelor consultări este de a întocmi o documentaţie care să nu restrângă participarea niciunui competitor. Tot în această etapă se vor analiza şi variantele posibile de finanţare, pentru a o alege pe cea mai optimă, precum şi modalităţile de derulare a procedurilor de achiziţie.

Ne gândim că achiziţia de autobuze şi troleibuze nu trebuie să se oprească doar la achiziţia mijloacelor de transport. Ele trebuie să fie cuprinse într-un proiect mai larg care să dea dezvoltare durabilă activităţii de transport şi a serviciului public de transport în municipiu.”, a declarat directorul URBIS, Puiu Daniel, în cadrul şedinţei de Consiliu Local.

El a mai anunţat că motivaţia acestor cereri de ofertă şi a eventualelor consultări este de a întocmi o documentaţie care să nu restrângă participarea niciunui competitor: „Tot în această etapă se vor realiza şi variantele posibile de finanţare pentru a o alege pe cea mai optimă precum şi modalităţile de derulare a procedurii de achiziţie, şi aici mă refer la eventuala organizare în comun a achiziţiei de autobuze cu achiziţia de troleibuze, printr-o procedură care să cuprindă un contract de livrări de mijloace de transport într-o perioadă de până la 4 ani”.

Tot în această etapă va mai fi întocmit referatul de fundamentare şi necesitate a achiziţiei care va cuprinde numărul de mijloace de transport, tipul acestora, perioada de derulare a contractului de achiziţie, varianta de finanţare şi notele justificative.

Rareş Bogdan

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole