Vezi bilanțul CJSU și ISU Maramureș pe anul 2015 Reviewed by CD on . Astăzi, 03.02., cu începere de la ora 10, în sala Millenium M1 din Baia Mare a avut loc Analiza activității Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și a Astăzi, 03.02., cu începere de la ora 10, în sala Millenium M1 din Baia Mare a avut loc Analiza activității Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și a Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Vezi bilanțul CJSU și ISU Maramureș pe anul 2015

Vezi bilanțul CJSU și ISU Maramureș pe anul 2015

Vezi bilanțul CJSU și ISU Maramureș pe anul 2015

Astăzi, 03.02., cu începere de la ora 10, în sala Millenium M1 din Baia Mare a avut loc Analiza activității Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și a Inspectoratului pentru Situații de Urgență ” Gheorghe Pop de Băsești al județului Maramureș. La activitate au participat: prefectul județului Maramureș, domnul Anton Rohian, primarul municipiului Baia Mare, domnul Cătălin Cherecheș, membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, comandanții și șefii unităților și instituțiilor aparținând Sistemului Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională din Garnizoana Baia Mare, primarii localităților unde Isu Maramureș are subunități, ofițeri și subofițeri din cadrul I.S.U. Maramureș.
În anul 2015, serviciile profesioniste şi voluntare pentru situaţii de urgenţă din judeţul Maramureş au fost alertate la 8186 situaţii de urgenţă, în medie 22,43 pe zi.
Comparativ cu anul 2014, numărul situaţiilor de urgenţă la care am fost solicitaţi a crescut cu 635 intervenţii (de la 7 551 în anul 2014 la 8186 în anul 2015).
Dacă în anul 2014 am înregistrat o creștere cu 7,51% mai mult faţă de anul precedent, iată că în anul 2015 s-a înregistrat o creștere a situaţiilor de urgenţă cu 8,41% mai mult faţă de anul 2014.
Intervenţia la incendii şi alte situaţii de urgenţă
Pe această linie unitatea noastră a fost solicitată la 1176 acţiuni astfel:
– 1075 intervenţii
– 22 evenimente publice de amploare care pot genera situaţii de urgenţă;
– 26 întors din drum;
– 44 deplasări fără intervenţie;
– 9 alerte false
Cele 1075 intervenţii se prezintă astfel:
– 358 incendii;
– 291 arderi necontrolate;
– 264 alte intervenţii;
– 10 salvări de animale;
– 13 protecţia mediului;
– 13 asistenţa persoanelor;
– 126 alte situaţii de urgenţă.
Cele mai multe incendii au fost generate de: coş de fum defect sau necurăţat 176, foc deschis 158, instalaţii electrice defecte 87, fumat 60, acţiunea intenţionată 47, cenuşă, jar şi scântei de la sistemele de încălzire 18, foc deschis în spaţii închise 17, mijloace de încălzire nesupravegheate 15, aparate electrice sub tensiune 13, scântei mecanice electrostatice şi frecare 10, sisteme de încălzire defecte 8, trăsnet alte fenomene naturale 8, echipamente electrice improvizate 7, jocul copiilor cu focul 7, scurgeri scăpări de produse inflamabile 6, defecţiuni tehnice de exploatare 4, mijloace de încălzire improvizate 3, sudură 3, autoaprindere 1.
Pe timpul intervenţiilor au fost salvate 94 persoane adulte, 44 copii, precum şi bunuri în valoare de 28.464.760 lei.
Distribuția intervențiilor pe subunități:
Detașamentul de pompieri Baia Mare – 551
Detașamentul de pompieri Sighetu Marmației – 193
Secția de pompieri Vișeu de Sus – 136
Pichetul Târgu Lăpuș – 78
Garda de intervenție Borșa – 114
Garda de intervenție Bogdan Vodă – 49
Garda de intervenție Fărcașa – 26
Din păcate, pe timpul intervenţiilor la incendii au fost înregistrate şi victime:
– 7 persoane decedate;
– 22 persoane adulte rănite;
– 7 copii răniţi.
Pagubele produse pe timpul situaţiilor de urgenţă au fost estimate la 6.553.620 lei. Durata medie a intervenţiilor a fost de 1 oră 19 minute şi 27 secunde, în scădere cu aproximativ 15 secunde comparativ cu anul precedent.
Inspecţia de Prevenire şi-a desfăşurat activitatea având ca obiective creşterea nivelului de protecţie a vieţii oamenilor, a proprietăţii publice şi private împotriva efectelor incendiilor, dezastrelor şi accidentelor. De asemenea, Inspecţia de Prevenire a acţionat pentru determinarea autorităţilor administraţiei publice locale şi conducătorilor operatorilor economici să operaţionalizeze serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă şi a desfăşurat activităţi menite să crească gradul de conştientizare publică a riscului producerii dezastrelor, prin implicarea în activităţile preventive a tuturor factorilor reprezentativi de la nivelul comunităţilor judeţene şi locale.
În decursul anului 2015 au intrat în dotarea unităţii noastre următoarele mijloace tehnice:
• în cursul lunii Iulie inspectoratul a primit prin contract de comodat de la A.D.I. Transilvania de Nord prin Programul Operaţional Regional o autospecială de intervenţie şi salvare de la înălţime marca MAN TGM 18.390;
• o autospecială transport personal şi victime multiple (ATPVM) marca Mercedes – Benz Sprinter prin contract de comodat de la Ministerul Sănătății;
• 5 ambarcaţiuni cu motor prin redistribuire de la IGSU;
• 2 autovehicule Dacia Logan pentru muncă operativă prin redistribuire de la IGSU;
• 35 aparate de respirat prin redistribuire de la IGSU.
În ceea ce privește vechimea parcului auto, din totalul de 56 de autovehicule 24 au o vechime sub 5 ani, 7 autovehicule între 5-10 ani și restul de 25 au o vechime de peste 10 ani

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus