Telefoanele mobile şi produsele electronice sunt cele mai reclamate produse, a informat Olivia Ardelean, comisar şef adjunct la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CPC) Maramureş. Pe locul al treilea în acest top se situează tabletele.
„Din cele 280 de reclamaţii depuse anul acesta, 48 au vizat telefoanele mobile şi 55 serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă. Acest lucru înseamnă că aproximativ 40% din totalul reclamaţiilor au ca obiect telefoanele mobile”, a informat Olivia Ardelean, comisar şef adjunct la CPC Maramureş. Ea a precizat că şi anul trecut telefoanele mobile au fost în topul reclamaţiilor maramureşenilor.
Cetăţenii care au depus reclamaţii la CPC Maramureş au fost nemulţumiţi fie de calitatea telefoanelor mobile, fie de modalitatea de reparare a acestora, atunci c]nd produsul s-a defectat. „Unele aparate nu sunt reparate în perioada de garanţie. Apoi, mai există situaţii în care service-ul nu se face pe plan local , aparatele sunt transportate la Bucureşti şi de acolo vine răspuns că telefonul a suferit un şoc mecanic, motiv pentru care nu se poate repara pe cheltuiala comerciantului. Noi nu putem contesta acest răspuns dat de un specialist”, a menţionat interlocutoarea.
O altă deficienţă a legislaţiei care-i dezavantajează pe consumatori în raport cu comercianţii este faptul că nu se precizează un număr maxim de reparaţii pe care le poate suporta un produs cu probleme. Aşa se face că un obiect de proastă calitate poate fi reparat de mai multe ori, iar în timp ce produsul stă mult şi bine în service, persoana care l-a achiziţionat este lipsită de bunul cumpărat.
Olivia Ardelean a propus o modificare legislativă pentru apărarea consumatorilor de abuzurile firmelor de telefonie mobilă. „Ni s-au cerut propuneri de modificare a legislaţiei din partea Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor şi am propus ca service-ul telefoanelor mobile să fie un serviciu separat şi nu prestat de cei care comercializează astfel de produse. Aceasta, tocmai pentru a veni în sprijinul consumatorilor, pentru ca cetăţenii să nu devină victime ale abuzurilor unor firme care comercializează telefoane mobile şi oferă diverse servicii de telefonie”, a spus şeful CPC Maramureş.
Gabriela MARE