Guvernul a aprobat recent Ordonanţa de urgenţă pentru reglementarea unor măsuri financiare cu privire la Programul naţional de dezvoltare a infrastructurii(PNDI), in vederea respectării angajamentelor asumate de Guvernul României cu Fondul Monetar Internaţional, Comisia Europeana si Banca Mondiala.
Oficialii MDRT susţin că redimensionarea PNDI a devenit o necesitate in conditiile constrangerilor bugetare menite sa asigure echilibrul si stabilitatea economico–financiara.
Incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, sub sanctiunea nulitatii absolute, nu vor mai putea fi incheiate contracte cu executantii de lucrari, prestatorii de servicii si furnizorii, finantate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2011, cu completarile ulterioare.
Exceptie fac pachetele de lucrari/servicii pentru care rezultatul procedurii de achizitie publica a fost comunicat anterior datei de intrare in vigoare a ordonantei de urgenta aprobata de Guvern.
Pentru proiectul prioritar 10.000 km. drumuri judetene si de interes local, gestionat de MDRT in cadrul PNDI, au fost incheiate, pana in prezent, patru contracte de lucrari in valoare de 2.939.757.614,02 lei (inclusiv TVA), pentru judetele Arad, Bihor, Prahova, Ilfov, Giurgiu, Maramures, Bistrita Nasaud, Buzau si Vrancea si au fost atribuite, urmand sa fie semnate, alte patru contracte de lucrari in valoare 1.270.110.803,33 lei (inclusiv TVA), pentru urmatoarele judete: Arges, Brasov, Dambovita si Teleorman.
Prin proiectul de act normativ se vor diminua, la proxima rectificare bugetara, creditele de angajament aferente Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii cu suma de cca. 15,9 miliarde lei, avand impact corespunzator si asupra creditelor bugetare pana in anul 2020.
Rareş Bogdan