Întâlnire, pe tema implementării în Maramureș a modelului german de Școală Duală

Marţi, 3 martie 2015, la Prefectura Maramureş a avut loc o primă întâlnire convocată de prefectul judeţului, ing. Anton Rohian, pe tema implementării in judeţul nostru a modelului german de Scoală Duală. Au participat: prof. Ana Lucreţia Moldovan (inspector şcolar general al ISJ Maramureş), prof. Vasile Ban (inspector şcolar general adjunct al ISJ Maramureş) Oana Oşanu (directorul executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Munca Maramureş), Florin Tuş (secretar general al Camerei de Comerţ si Industrie Maramureş).
„Aceasta întâlnire este prima si una din cele mai importante pe tema învăţământului si a dezvoltării economice a judeţului nostru. Am luat pulsul in ceea ce înseamnă, in cifre, dezvoltarea judeţului Maramureş si pe ce paliere se dezvoltă. Si ştiu că si dumneavoastră sunteţi documentaţi pe acest domeniu. Insa azi as vrea sa ne aplecam asupra componentei pregătirii forţei de munca din acest judeţ. Totodată sunt sigur că ştiţi ca in alte judeţe din tara se întâmpla lucruri pozitive in acest domeniu. Punctual, in aceasta echipă de lucru vom analiza ce are judeţul Maramureş ca disponibilitate a din punct de vedere al forţei de muncă si ce are judeţul ca si activitate economică, fie că vorbim aici de IT sau de prelucrarea lemnului.
Apoi, trebuie să punem pe masa parlamentarilor de Maramureş aceasta problemă. Să tragem un semnal de alarmă!
Mai trebuie să implicam in acest proiect si societăţile comerciale din judeţ, ce au nevoie de aceasta forţă de munca bine pregătită din punct de vedere profesional. Si vreau să vă spun ca am avut discuţii cu câţiva directori de astfel de societăţi din Maramureş. Si le cunosc problemele pe acest palier!
Si mai cunosc si evoluţia unor modele de învăţământ dual din judeţe precum Braşov, Sibiu sau Timiş. Acolo, tot ce înseamnă autoritate locală împreună cu agenţii economici au demarat proiecte pe modelul german al Scolii Duale si azi au tineri pregătiţi care de pe băncile scolii merg direct in producţie!” a precizat ing. Anton Rohian.

Avantajele unui astfel de sistem de învăţământ sunt: pregătirea tinerilor in meserii căutate pe piaţa muncii, accent sporit pe pregătirea practică si prioritate la angajare după absolvire.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole