Centrele de sănătate multifuncționale pot fi înființate și de către autoritățile locale

Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean şi local a fost adoptată recent de către Guvernul României în ultima sa şedinţă. Aprobarea a venit la propunerea Ministerului Sănătăţii, care doreşte ca numărul acestor centre să devină mult mai mare decât cel din prezent.

Conform actului normativ adoptat de Guvern, înființarea centrelor de sănătate multifuncționale se poate face și de către autorităţile locale care deţin management spitalicesc. Centrele nou constituite vor fi unităţi sanitare cu personalitate juridică, înființate prin act administrativ al conducătorului autorităţii administraţiei publice locale, cu avizul conform al Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Până la aprobarea acestui act normativ, centrele de sănătate multifuncționale puteau fi organizate numai ca unități fără personalitate juridică, în structura spitalelor judeţene, municipale sau orăşeneşti și asigurau servicii de sănătate prin cabinete medicale, spitalizare de zi și servicii de laborator.

“În acest moment avem înființate doar 4 astfel de centre multifuncționale în județele Argeș, Hunedoara, Vâlcea și Mehedinți. Prin măsura de astăzi urmărim creșterea numărului acestor unități care sunt structuri flexibile capabile să răspundă nevoilor de sănătate ale comunităților locale“, a declarat dr. Vasile CEPOI, ministrul Sănătății

Conform noului act normativ, centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică, vor avea o structură formată din cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu 5 până la 20 de paturi, laborator de analize medicale de radiologie și de imagistică medicală, precum și alte structuri medicale fără paturi de spitalizare continuă.

Acestea vor fi conduse de un director, personal contractual, funcţie ocupată prin concurs sau examen şi salarizată în condiţiile legii.

Centrele de sănătate multifuncţionale vor fi finanţate în condiţiile stabilite prin contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate și a normelor de aplicare ale acestuia.

Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura sumele necesare pentru cheltuielile de administrare şi funcţionare, reparaţii, consolidare, extindere şi modernizare, la care se adaugă şi sume pentru dotări cu aparatură şi echipamente medicale ale centrelor înființate.

R.B.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole