Acţiunile de verificare a modului în care primăriile din judeţul Maramureş îşi desfăşoară activitatea pe diferite paliere de competenţă va continua în perioada următoare. Dacă pentru început se vor verifica registrele agricole din fiecare primărie din judeţ, imediat după aceea se va trece la verificări privind modul în care primarii se achită de sarcinile care le revin în calitatea lor de preşedinţi ai comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă.
Anunţul a fost făcut astăzi chiar de către prefectul Sorin Rednic în cadrul întâlnirii avute cu secretarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ.
„Următoare verificare pe care va trebui să o aveţi în atenţie este cea în care primăria, respectiv primarul, duce la îndeplinire atribuţiile pe linia comitetului local pentru situaţii de urgenţă. Am depăşit cu bine fenomenele meteo care ar fi putut apărea pe perioada iernii, dar trebuie să ştiţi că aceste verificări le vom face. Este una din atribuţiile principale pe care primăria o are, şi anume aceea de a proteja vieţile şi avuţia oamenilor din comunitate.
Este inacceptabil să vezi că văi întregi sunt pline de crengi, gunoaie ş.a.m.d. Depozite de materiale de construcţii abandonate, de lemne etc. Mai ales acum, la început de primăvară, când pâraiele se umflă din cauza ploilor şi a topirii zăpezii. Luaţi-vă măsurile de rigoare cu toţii … Manualul primarului şi pe cel al prefectului privitor la apariţia unor astfel de situaţii a fost modificat şi aceste modificări vor fi transmise la toată lumea în variantă electronică. Luaţi-vă măsuri pentru ca acele hârtii pe care lşe aveţi să fie în regulă”, a subliniat Sorin Rednic.