Tunelul pe sub Gutâi, motiv de scandal în Consiliul Judeţean Maramureş (VIDEO)

Şedinţă cu scântei astăzi în Consiliul Judeţean Maramureş. Acolo unde proiectul privind demararea investiţiei privind realizarea tunelului pe sub Gutâi printr-un parteneriat public privat a stârnit reacţii dintre cele mai diverse.

Dacă o parte din USL-ul din CJ s-a arătat impotriva demarării acestui proiect, de cealaltă parte PDL-ul a ţinut cu dinţii de votul pentru.

„Ce facem cu acest tunel? Legăm două părţi de Maramureş astăzi printr-un tunel ca să facem ce? Ce dorim de la partea aceea de deal? Dorim acel pod. Este vorba de un proiect aruncat astăzi ca şi praf în ochii maramureşenilorca să aibă preşedintele cu ce ieşi în campania electorală. Cu toţii vrem un astfel de proiect, dar vrem să avem un Guvern ca să dea bani ca să facem aşa ceva. Ce sunt lucrurile acestea?”, a punctat Gabriel Zetea.

Într-un final, după mai multe runde de vot, proiectul a trecut cu 16 voturi pentru, respectiv 14 împotrivă. Procedura de vot si numararea acestora. au reprezentat, un adevarat spectacol de comedie, pentru cei prezenti in sala.

 

Pentru realizarea tunelului rutier precum şi a lucrărilor conexe acestuia, valoarea estimată, conform studiului de prefezabilitate elaborat în anul 2003, este de 92.193.690 Euro, proiectul constând în construirea unui tunel în lungime de 4,330 km.

Lucrările conexe constau în: amenajarea intersecţiei DN-18 cu drumul judeţean DJ183C, cuprinzând terasamente şi consolidarea podului, construirea unui pod cu L=14 m, pe drumul judeţean DJ183C, construirea unui pod peste râul Săsar, cu L=30 m înainte de intrarea în tunel şi realizarea terasamentului pentru racordul la tunel, supralărgirea drumului judeţean cu 1.5 m, pe toată lungimea luată în calcul, parcare şi staţie de taxare în zona de intrare Şuior, ziduri de sprijin şi apărări de mal, clădire pentru supraveghere şi telecontrol, pod peste valea Izvorul Alb.

Secţiunea utilă a tunelului, conform STAS 2924-86 (ţinând seama de gabaritul auto), cât şi secţiunea caracteristică utilizată la construcţia tunelurilor pe autostrada Transeuropeană Nord-Sud (TEM), asigură două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3.75 m, precum şi două trotuare, fiecare având lăţimea de 1.00 m.

Deoarece lungimea tunelului este mai mare de 2000 m, conform normativului PD 162/83, s-au prevăzut, la distanţa de 1 km, 4 locuri pentru staţionarea autovehiculelor defecte, fiecare având lungimea de 30 m şi lăţimea de 3 m.

Implementarea acestui proiect va duce la: realizarea unei căi de conectare între Coridoarele europene IV şi V prin deschiderea pe ruta Lvov – Sighetu Marmaţiei – Baia Mare – Cluj Napoca – Sibiu, creşterea siguranţei traficului prin eliminarea porţiunii de drum cu serpentine (17,8 km), scurtarea traseului de parcurgere a distanţei Baia Mare- Sighetu Marmaţiei cu 12,5 km, diminuarea duratei necesare tranzitării între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei cu aproximativ 30 minute. De asemenea, viteza medie de deplasare va creşte la 48,1 km/h, gradul de uzură al autovehiculelor va scădea, se vor realiza economii substanţiale la carburanţi şi lubrifianţi şi totodată se vor pune bazele unei viitoare conexiuni cu autostrada Transilvania.

Rareş Bogdan

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole