Deszăpezire Baia Mare: Vezi care sunt amenzile pentru cei care nu respectă legea

Activitatea de deszăpezire a Municipiului Baia Mare în perioada de iarnă 2012 – 2013 este efectuată de către societatea comercială Rosal Grup SRL, firma care a câștigat licitația publică încheiată în anul 2006 pentru efectuarea acestor activități.

La baza întocmirii programelor de deszăpezire prevăzute pentru orașul nostru s-a luat în considerare contractul pentru achiziția serviciului de deszăpezire a Municipiului Baia Mare nr.29259 din 16.12.2006, dar și regulamentul – cadru de organizare și funcționare a serviciilor publice de salubrizare – deszăpezire.

Materialul folosit în programul de deszăpezire este NaCI (sare) în procent de 100%, acesta fiind un produs anticoroziv, netoxic și aprobat de Ministerul Mediului. Programul de deszăpezire prevede următoarele operațiuni:

1. Combaterea poleiului
2. Degajarea mecanizată a zăpezii de pe carosabil, cu utilaje cu lame (pluguri)
3. Degajarea zăpezii de pe trotuare (la locurile de acces unde sunt prevăzute treceri de pietoni), stațiile de autobuz și troleibuz, dar și de-a lungul rigolelor, preponderent unde există guri de canal.

Pentru o bună desfășurare a activității de combatere a poleiului și deszăpezire au fost stabilite traseele pe care se va interveni conform urgențelor prestabilite: Urgența I (64 de străzi), Urgența II (98 de străzi) și Urgența III(199 de străzi). În Urgența I sunt încadrate traseele mijloacelor de transport în comun, căile de acces în oraș, drumul de centură, bulevardele și principalele străzi din cartiere, căile de acces în punctele speciale (spitale, stații de salvare, poliție, pompieri, jandarmi, centrul de transfuzie sangvină), dar și alte străzi cu o importanță deosebită pentru municipiu.

În Urgența II sunt încadrate străzile din interiorul cartierelor, căile de acces la diferite instituții și agenți economici și căile de legătură între principalele artere ale orașului nostru. În Urgența III sunt încadrate străzile cu o importanță mai redusă, care implică utilizarea unor utilaje speciale, în funcție de pantă, lățimi reduse sau alte caracteristici speciale ale străzii.

În ceea ce privește timpul de acțiune, societatea care se ocupă de deszăpezire trebuie să intervină la cel mult două ore după ce se oprește ninsoarea în cazul Urgenței I, urmând ca străzile care fac parte din Urgența II și III să fie curățate între 24 și 48 de ore după finalizarea activităților pe arterele principale. La cantitățile de zăpadă care au căzut în perioada 3-4 ianuarie 2012, în 24 de ore va fi finalizată inclusiv curățarea străzilor din Urgența III.

Pentru buna desfășurare a activităților de deszăpezire, un rol important le revine cetățenilor, instituțiilor și agenților economici care trebuie să acționeze pentru:
– curățarea trotuarelor din fața imobilelor în care locuiesc sau își desfășoară activitatea, de zăpadă și gheață (conform H.C.L. 340/2009)
– parcarea autovehiculelor în locurile special amenajate, astfel încât să nu fie împiedicată desfășurarea activităților de deszăpezire

Îi rugăm pe cetățeni, dar și pe agenții economici să procedeze la curățarea spațiilor din fața imobilelor în care locuiesc sau își desfășoară activitatea, respectiv pe care le au în proprietate. Necurățarea acestor zone atrage după sine amenzi contravenționale între 500 și 1.000 de lei pentru persoanele fizice și între 1.000 și 2.000 de lei pentru persoanele juridice.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole