Cel mai reclamat produs în 2011 la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Maramureş a fost telefonul mobil, urmat de produsele electrocasnice (combine frigorifice, aspiratoare, masini de spalat).
Cel puţin asta rezultă din bilanţul prezent recent de către cei de la OPC MM. Într-o altă ordine de idei, controale efectuate ca urmare a sesizarilor si reclamatiilor primite din partea consumatorilor au fost în număr de 891 de reclamaţii.
Acestea în urma controalelor au fost clasificate in:
întemeiate: 351
rezolvate amiabil: 190
nesolutionabile: 46
redirecţionate: 45
neîntemeiate: 255
clasate: 4
Ponderea numarului de reclamatii pe domenii este urmatoarea:
prestari servicii nealimentare: 354
produse nealimentare: 312
utilitati: 79
produse alimentare: 54
credite bancare: 27
alte segmente: 27
prestari servicii alimentare: 25
prestari servicii financiar bancare: 15
Dupa efecturea cercetarii reclamatiilor, valoarea despagubirilor acordate consumatorilor a fost de 123226,5 RON.
In urma cercetarii reclamatiilor inregistrate le CJPC Maramures, s-a constat ca un procent de 39,73% din pondere reclamatiilor o reprezinta prestarea serviciilor nealimentare, mai exact prestarea serviciilor efectuate de catre operatorii de telefonie fixa si mobila si prestatorii de servicii de constructii.
In urma desfasurarii actiunilor de control mai sus mentionate, au fost intocmite 1660 PVCC-uri din care: pe produse alimentare 687, pe produse nealimentare 550, pe produse financiare 2, servicii alimentare 126, servicii nealimentare 249, servicii financiare 7, alte segmente 15, din care 483 cu amenzi contraventionale, in valoare de 968550 RON.
Rareş Bogdan