Principalul obiectiv al Primarului municipiului Sighetu Marmației, Ovidiu Nemeș încă de la începutul mandatului a fost acela de satisfacere a cerinţelor cetăţenilor şi a comunităţii, dar și a cerinţelor reglementare şi legale.
În acest sens în luna august 2012 Primăria Sighet a demarat procesul de implementare a Sistemului de Management al Calității ISO 9001 pentru administrația publică locală. Auditul de certificare s-a desfășurat pe parcursul câtorva luni de zile, timp în care angajații Primăriei au prezentat firmei de audit procedurile de lucru folosite înaintea obținerii certificării.
După corectarea unor lacune în procedurie folosite, care vizau atât relația dintre birourile Primăriei cât și relația cu cetățenii, a fost întocmit un sistem de lucru adecvat cerințelor unei administrații moderne și eficiente.
Firma de audit a efectuat ulterior o serie de verificări la toate compartimentele din subordinea directă a primarului pentru a verifica dacă este pus corect în aplicare noul sistem de management, iar după constatarea îndeplinirii tuturor cerințelor, a fost eliberat Certificatul de Management al Calității ISO 9001 pentru Primăria Sighet.
Îndeplinirea acestui obiectiv a reprezentat o prioritate pentru administraţia locală sigheteană, atât pentru încrederea generată cât și pentru calitatea serviciilor livrate, asigurând astfel credibilitate în relaţiile cu autorităţile şi partenerii de afaceri din ţară şi din străinătate și recunoaşterea internaţională a performanţelor managementului din organizaţia certificată.
Primarul Ovidiu Nemeș este de părere că obţinerea certificatului ISO 9001 este doar un prim pas în eficientizarea activităţii administrației publice locale, întrucât sistemul odată implementat, trebuie menţinut şi îmbunătăţit continuu de către personalul din executivul Primăriei, care va trebui astfel să dovedească realizarea tuturor indicatorilor de performanţă.