Tel Verde: Peste 250 de reclamaţii la Casa de Sănătate Maramureş în 2012

Potrivit informaţiilor furnizate de către conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Maramureş, la numărul de telefon cu apelare gratuită 0800800971 au sunat de la începutul anului până în prezent un număr de 271 persoane.

Domeniile de asistenţă medicală pentru care s-au solicitat informaţii au fost cele legate de asistenţă medicală primară (4 apeluri), asistenţă medicală spitalicească (7 apeluri), asistenţă medicală în ambulatoriu de specialitate (7 apeluri).

„Pentru asistenţă medicală dentară am avut 0 apeluri, medicamente în tratamentul ambulatoriu (7 apeluri), îngrijiri la domiciliu şi transport sanitar (0 apeluri), proteze, orteze, dispozitive medicale (20 apeluri), programe naţionale de sănătate, lipsa din farmacii a unor medicamente gratuite din programul naţional (8 apeluri), OUG 158/2005/Norme de aplicare (concedii medicale) – 36 de apeluri.

Aproape 100 de apeluri au venit pe probleme legate de modalităţi de asigurare, depunere declaraţii, informaţii privind cardul european de sănătate – 43 de apeluri, 3 pe formulare Europene, iar 42 de apeluri au vizat Diverse probleme.

Temele cele mai des întâlnite pentru care s-au solicitat informaţii distinct pe domenii de activitate:
– Asistenţă medicală primară: care este modalitatea prin care o persoană se poate înscrie pe lista unui medic de familie, s-a reclamat faptul că nu poate să contacteze medicul de familie pentru a constata decesul unui membru de familie deoarece acesta lipsea din localitate)
Asistenţă medicală spitalicească: S-au solicitat informaţii cu privire la acordarea serviciilor medicale în unităţile spitaliceşti

Asistenţă medicală în tratament ambulatoriu :informaţii privind medicii specialişti care au contract cu CAS Maramureş, informaţii cu privire la tipul de servicii care se decontează prin ambulatoriu de specialitate, la farmaciile ce eliberează medicamente în regim compensate şi gratuit.
Proteze, orteze, dispozitive medicale: informatii privind dispozitivele medicale nedecontate de CAS , solicitari decont pentru materiale procurate in timpul spitalizarii, lista de asteptare
Concedii medicale:informatii privind Normele de aplicare a actului normative , modalitati de asigurare depunere declaratii, , modalitate de calcul, stagiu de cotizare

Evidenta asigurati :modalitati de asigurare pentru persoanele fara venituri, Informatii privind cardul european de sanatate : modalitatea si timpul de obtinere a cardului european 43, modalitatea de obtinere a cardului european, Informatii privind formularele europene modalitate de obtinere , acte necesare in vederea emiterii acestuia”, a declarat Claudia Ganea, purtător de cuvânt al CAS MM.

Aceasta a mai explicat că au fost formulate solicitari in cadrul pogramului de audiente, 1 pentru transport sanitar,54 pentru acordare dispozitive , 32 de audiente pentru probleme diverse ridicate de asigurati. si anume: modalitati de asigurare prevazute in Legea 95/2006,

„În pararel în cadrul CAS Maramureş funcţionează ghişeul de relaţii cu publicul unde persoanele interesate pot să se adreseze în vederea obţinerii de informaţii. De asemenea, pe site-ul propiu al instituţiei s-a pus la dispoziţie o adresă de email la care, prin accesare, asiguraţii pot să solicite informaţii institutie noastre.

Facem precizarea că tot în anul 2011, instituţia noastră a formulat răspunsuri la un număr de 9 solicitări invocate în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, din care 8 solicitări au fost din partea unor persoane juridice, iar o solicitare a fost formulată de către o persoană fizică”, a concluzionat Ganea.

Rareş Bogdan

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole