Carosabil din piatră cubică, trotuare placate cu piatră naturală, respectiv lărgire a părţii carosabile, dar şi a trotuarelor. Sunt numai câteva din noutăţile cu care vine proiectul de reabilitare şi de modernizare a Podului Viilor pe strada cu acelaşi nume.
Din necesitatea de a reabilita podul de peste râul Săsar, de pe str. Podul Viilor, dar şi pentru a evidenţia valoarea sa istorică, momentan se efectuează lucrări de consolidare şi de modernizare ale acestuia.
Potrivit informaţiilor furnizate de către oficialii Primăriei Baia Mare, podul are o singură deschidere, culeile sunt din beton armat, iar suprastructura lui este alcătuită dintr-o grindă casetată cu trei goluri, în secţiune transversală. Lungimea totală a podului este de 36,20 de metri, iar lăţimea acestuia este de 13,90 de metri, din care aproape 9 metri sunt reprezentaţi de partea carosabilă, şi câte 2,20 de metri trotuarele. După finalizarea lucrărilor, atât partea carosabilă, cât şi trotuarele vor fi mai late cu câţiva centimetri.
“Lucrările constă în decaparea suprastructurii, şablare şi tencuire cu mortare speciale, pe interior şi pe exterior, injectarea fisurilor cu mortare epoxidice, suprabetonare, repararea parapetului pietonal, refacerea căii de rulare, consolidarea culeilor prin cămăşuire, dar şi refacerea iluminatului public.
După efectuarea lucrărilor de reabilitare şi de modernizare, podul va fi mult mai trainic datorită materialelor care vor fi folosite pentru placare. Carosabilul va fi realizat din piatră cubică având latura de 10 centimetri, iar tortuarele vor fi placate cu piatră naturală. Deoarece acest pod era folosit şi ca intrare în vechea cetate, odată cu lucrările de reabilitare, va fi marcat vechiul zid al cetăţii”, au anunţat oficialii Primăriei Baia Mare.
R.B.