Numărul utilajelor de intervenţie va fi suplimentat în Pasul Gutâi

Prefectul Sandu Pocol, în calitatea sa de preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi de reprezentant al Guvernului în teritoriu, a efectuat, la prânz, o verificare inopinată a modului în care se efectuează lucrările de deszăpezire pe sectoarele de drumuri publice din zonele montane şi de deal a judeţului, cunoscute cu probleme de perturbare a traficului rutier, atunci când ninge.

Prefectul de Maramureş s-a oprit la ieşirea din oraşul Baia Sprie, acolo unde echipajele de poliţie rutieră verificau dacă conducătorii care se deplasau în Pasul Gutâi aveau echipate corespunzător autovehiculele. Pe partea dreaptă în parcare erau trase patru autovehicule cu tonaj greu (TIR-uri), neîncărcate cu marfă.

Pe întregul tronson de la urcarea dinspre Baia Sprie ningea, iar pe carosabil se găsea depus un strat de zăpadă frământată care măsura până la 2 cm. În zona cabanei silvice, conducătorul unei dubiţe nu a adaptat viteza la condiţiile de pe carosabil, iar la ieşirea din virajul strâns a derapat şi a rămas cu partea din faţă a autovehiculului în şanţ. A fost tractat de angajaţii drumurilor naţionale cu un remorcher şi repus pe carosabil, după care conducătorul auto şi-a continuat deplasarea spre municipiul Baia Mare.

„Nu puptem spune că angajaţii şi utilajele de deszăpezire nu îşi fac datoria şi nu intervin, însă sunt doar câte două utilaje care acoperă fiecare parte a versantului montan. Zăpada frământată de pe carosabil şi temperatura negativă contribuie la scăderea aderenţei. Pentru trei autovehicule cu tonaj ridicat care nu erau încărcate cu marfă deplasarea s-a efectuat cu dificultate. Ele au fost remorcate şi tractate până în vârful pasului montan.

Am solicitat suplimentarea utilajelor de intervenţie, respectiv ca agenţii de poliţie rutieră să permită accesul autovehiculelor de tonaj (TIR-uri), doar atunci când cel anteritor a reuşit să ajungă în vârf, fie remorcat şi tractat. Noi nu le putem interzice accesul pe drumul naţional, având în vedere că şi-au plătit taxa de drum, sunt echipate cu anvelope de iarnă şi au lanţuri antiderapante, însă nici nu putem să nu luăm măsuri preventive pentru a evita să ajungem la blocarea traficului. Dacă drumarii nu îşi vor face datoria vom analiza situaţia şi există posibilitatea luării de sancţiuni contravenţionale”.

Carosabilul pe sectorul de coborâre spre localitatea Mara era în marea lui majoritate curat, dar umed, cu câteva tronsoane pe care se găsea zăpadă frământată sau căzută de pe copaci. Nu cădeau precipitaţii sub formă de ninsoare şi având în vedere aceste aspecte, prefectul Sandu Pocol a solicitat care utilajele de intervenţie cu material antiderapant care acţionau pe acest tronson să fie mutate pe cealalaltă parte a versantului pentru a curăţa mult mai eficiente carosabilul de zăpadă şi a permite desfăşurarea traficului tuturor categoriilor de autovehicule.

Pe Dealul Hera, respectiv Dealul Huta-Certeze nu ningea, traficul rutier se desfăşura în condiţii de iarnă, carosabilul fiind curat, dar umed. În aceste condiţii, prefectul a decis să se deplaseze în zona Cavnicului.

Ningea în zona montană, pe DJ109F de la Budeşti şi până la intersecţia din Pasul Roata, spre localitatea Strâmbu-Băiuţ, respectiv pe DJ184 în zona montană a oraşului Cavnic. Trei utilaje de intervenţie împrăştiau material antiderapant şi acţionau pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil şi lărgirea celor două drumuri judeţene. Circulaţia rutieră se desfăşura în condiţii de iarnă, fără perturbarea traficului.

Rareş Bogdan

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole